Enkele voorbeelden
Een bedrijfsfilm laten maken en hoe die er moet uitzien, is voor elke productie anders. De boodschap van de video bepaalt eigenlijk de stijl. In grote lijnen heb je een commerciële aanpak meer gericht op branding – een gevoel creëren bij je merk – en anderzijds heb je een nieuws- en reportagestijl – gericht op het geven van degelijke informatie.
Iedereen kent de grote rode vrachtwagen in de Kerstmis-reclame van Coca-Cola. Maar die budgetten zijn in Vlaanderen niet altijd beschikbaar. Camerateam zet daarom vooral in op andere vormen van videomarketing. Productvideo’s, how-to-video en instructiefilms, testimonials, social proof en reviews, commercials, storytelling video’s, livestreaming, explainer video’s, behind-the-scene-video’s, after movies van events, rekruteringsvideo’s, case studies, video’s met korte content.
Bedrijfsvoorstelling van Technigarden. Gedraaid op 1 dag, montage: 1 dag. Drone beelden.
Bedrijfsvoorstelling van het Sociaal Huis in Zottegem. Gedraaid op 1 dag, montage: 1 dag. Drone beelden.
Bedrijfsvoorstelling van Bausch Datacom voor deelname aan internationale beurs. Gefilmd op 2 en gemonteerd op 1 dag. Engelse voice-over en ondertiteling.
Messer’s milieuvriendelijke productielijn voor CO2 in de Gentse haven. Gedraaid op 1 dag, montage: 1 dag.
AVS en WTV-Focus zonden deze infomercial van 2 minuten van Qurtinz om de 2 weken een jaar lang uit.
Voorstelling van het KBR-museum voor een prijsuitreiking. Gefilmd en gemonteerd op telkens 1 dag. Video met Engelse ondertiteling.
Bouwbedrijf Devagro uit Waregem, bedrijfsvoorstelling. Gedraaid op verschillende dagen, montage: 1 dag. Voice-over en ondertiteling in het Nederlands.
De GSM Connect DAS zorgt voor een perfecte GSM-dekking binnenshuis. Gedraaid op 2 dagen, montage: 1 dag. Afgewerkt in 3 talen.
After movie op basis van interviews van de achtste Collabor-eat van Arcadis. Gedraaid en gemonteerd telkens op een halve dag.
Instructiefilm voor de afdeling gastro-enterologie van het AZ Groeninge Kortrijk. Beschikbaar op iPad in het ziekenhuis. En op You Tube voor thuis. Vertaald nadien in het Frans.
Handleiding over de installatie van de halve deur van Care Comfort. Gefilmd en gemonteerd op telkens 1 dag, afgewerkt in 3 talen (NL, FR & GE). Eigen voice-over in NL.
Rekruteringsvideo voor GIEC. Gedraaid en gemonteerd telkens op een halve dag.
Sfeerbeeld van de installatie van een energie-efficiënte verdamper bij Tereos in Aalst. Gefilmd over twee dagen. Ook beelden met drone en timelapse.
Artistiek sfeerbeeld: de creatie van een kunstwerk door Karl Meersman. De video kondigde de veiling van zijn schilderij aan tijdens een benefietconcert. Gedraaid op 1,5 dag. Montage: 1 dag.
Sfeerbeeld van de After work party van de handelsorganisatie ‘Melle Leeft’ in de Brouwerij Huyghe. Gefilmd die avond, montage 3 uur.
Voorstelling van drie verenigingen voor een event in Merelbeke. Gefilmd op 2 uur. Gemonteerd en ondertiteld op 4 uur.
Interview met burgemeester Egbert Lachaert na de gemeenteraadsverkiezingen in Merelbeke-Melle. Gefilmd op 30 minuten. Gemonteerd en ondertiteld op 2 uur. Deze video behoorde tot een reeks van 6 gepubliceerd in lokale Facebook-groepen.
Voorstellen van de cursus Toegepaste ethiek aan de KUL. Gefilmd op 1 uur. Gemonteerd en ondertiteld op 4 uur. Deze video behoorde tot een reeks van lessen voor de cursus.
Productvoorstelling van Qurtinz. Gefilmd op twee uur per video. Deze video behoort tot een reeks van 4 video’s.
Productvideo over stofbeheersing door Pulvi. Onze drone overschouwt de site, maar toont ook details van de installatie.
Een fun-project voor onszelf. Als dronepiloot voeren we regelmatig ook trainingsvluchten uit. Hier het resultaat.
Afbraak van een schoolgebouw, gefilmd over verschillende maanden.
Timelapse zowel binnen als buiten. We volgden de bouw van de AH supermarkt in Maldegem van bouwput tot opening.
Aankondiging van een App. Gefilmd op 4 uur voor Greenkey. Animaties.
Gefilmd voor Greenkey op kantoor van de klant. Reeks van 4 video’s.