3 redenen waarom je een bedrijfsfilm nodig hebt

3 redenen waarom je een bedrijfsfilm nodig hebt

Camerateam.be is de perfecte creatieve partner die je helpt bij de productie van elke bedrijfsfilm. Met meer dan 25 jaar ervaring in het maken van corporate video adviseren we je waar nodig en bouwen we samen met u een degelijke strategie uit om u online marketing te ondersteunen.

—————————————–

Een bedrijfsfilm produceren vraagt toch enig denkwerk vooraf. Niet alleen over de inhoud, maar ook over hoe je die wil of kan verspreiden. Want enkel een blogje op je site met een videoverhaal er in, dekt allang de lading niet meer als je het maximum uit je investering wil halen. Daarom heb je een degelijke strategie nodig. Video is een bijzonder belangrijk instrument om je boodschap aan de man te brengen. Hieronder som ik drie redenen op waarom je een geweldige bedrijfsfilm of corporate video in je online marketing strategie moet opnemen.

1. Iedereen leert op een andere manier

Lezers trek je aan met een blog. Maar wie niet graag leest, of meer visueel en auditief is ingesteld, klikt ongetwijfeld liever op een video. Vandaag leven we in een beeldcultuur. Dat bewijzen trouwens alle cijfers van Google en You Tube. Meer dan de helft van alle datatrafiek op internet is video en dat cijfer stijgt alleen maar. Daarenboven spendeert de gemiddelde bezoeker 88% meer tijd op een websites waar een video op staat.

Ook heeft een bedrijfsfilm het voordeel dat het moeilijke materie op een eenvoudige manier kan tonen. Een beeld zegt meer dan duizend woorden, is hier precies op zijn plaats.

 

Video is essentieel voor je online marketing strategie

Video is essentieel voor je online marketing strategie.

 

2.Google houdt van video

Wie videocontent op zijn website heeft, krijgt van Google ook een hogere ranking. Verbaasd? Ook als je weet dat Google in 2006 You Tube overnam? Kijk trouwens ook maar eens naar de manier waarop Google niet alleen links opneemt in haar zoekresultaten, maar ook video’s voorstelt. Stel je dan eens voor dat als bedrijf dat autobanden verkoopt, je bovenaan de zoekresultaten staat met een behulpzame instructievideo als iemand zoekt hoe je een wiel moet vervangen of wat de beste winterbanden zijn. Het enige wat de bandencentrale moet doen om hun video ten gelde te maken, is in de video zelf de link naar hun website vermelden alsook in de beschrijving er onder.

3.Video is gemakkelijk te delen

YouTube of Vimeo maken het gemakkelijk om video’s te delen via een link of embed code. Dat maakt het voor kijkers ook gemakkelijk om interessante bedrijfsfilms te delen op hun blog, Facebookpagina of andere sociale media. Als je dus een publiek kunt aanspreken met een boeiende boodschap, dan moet jij er niet jouw levenswerk van maken om je video te delen met de wereld. Na een tijdje nemen anderen dat van je over en promoten zij jouw bedrijf.

Trouwens je eigen bedrijfsfilm promoten is niet zo moeilijk. Een gemakkelijke start om de bedrijfsfilm met jouw doelpubliek te delen, is via jouw website, blog, Facebookpagina of Google+ pagina. Maar ook bijvoorbeeld via de handtekening in je eigen mailverkeer. Hoe meer je video gedeeld wordt, ‘likes’ krijgt of commentaren op kanalen zoals You Tube, hoe sneller hij ook in de zoekresultaten op Google zal verschijnen en zal winnen aan virale populariteit.

Het beste aan een bedrijfsfilm

Als je het schrijven van teksten een hele opgave vindt, dan is het maken van een video voor je bedrijf een zeer goed alternatief. En eens je hiermee weg bent, dan wordt video een essentieel onderdeel van je online marketing strategie.

Ben je op zoek naar een professionele partner voor het maken van je bedrijfsfilm of andere video’s?
Stuur ons dan gerust een mail. We helpen je graag verder!

Share this post

Start typing and press Enter to search

Shopping Cart